Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Skip to content

FF Jaro och Stadshotellet i Jakobstad har ingått ett betydande samarbetsavtal

FF Jaro och Stadshotellet i Jakobstad har idag kommit överens om ett betydande samarbetsavtal som sträcker sig över två år. Därmed blir Stadshotellet en av Jaros mera betydande understödspartner. I och med avtalet kan FF Jaro ytterligare förbättra sina VIP-tjänster och även säsongskortsinnehavarna kommer att få betydande förmåner.

I samband med Stadshotellet i centrum av staden finns  två matrestauranger: Steakhouse Ludwig och O’Learys Jakobstad. Dessutom verkar under veckosluten en nattklubb i samband med hotellet. Stadshotellet leds av vice-vd Jaakko Kuusisto, som även de senaste åren fungerat som materialförvaltare för FF Jaros representationslag.
– Hotellet har fungerat som sponsor för Jaro redan länge så det är i princip inte frågan om någonting nytt. När jag nu deltagit i föreningens verksamhet under flera år har jag ofta funderat på hur vi skulle kunna utnyttja samarbetet bättre för att båda parter skulle få ut mera av samarbetet, säger Kuusisto.

I och med avtalet kommer Stadshotellet att tillverka maten som serveras i VIP-tältet under Jaromatcherna. Dessutom kommer Stadshotellet även ha möjlighet att erbjuda ViP-gästerna andra tjänster i ett utrymme som kommer att kallas FF Jaro Golden VIP by Stadshotellet. Dessutom utlovas även förmåner för  de som har säsongskort.
– Jag tycker att Jaros säsongskortskampanj har fått en väldigt bra början och vi vill vara med och ytterligare ge kortet ytterligare ett tilläggsvärde för alla som skaffar det. I fortsättningen får man med Jaros säsongskort i hotellet och restaurangerna förmåner som är värda rena pengar och specialprodukter, så det lönar sig verkligen att skaffa ett säsongskort, konstaterar Kuusisto.
– Många jakobstadsbor känner Stadshotellet främst för restaurangservicen men i själva verket är det övernattningsservicen som är vår kärnverksamhet och för detta ger samarbetsavtalet många marknadsföringsmöjligheter och en synlighet på ett sätt som just bäst betjänar våra behov, fortsätter han.

FF Jaros marknadsföringschef Jonas Emet är också nöjd med avtalet som ingåtts. Ett fördjupat samarbetet mellan föreningen och Stadshotellet betyder i fortsättningen fördelar både för föreningen och supportrarna.
– Avtalet är en fin öppning inför den nya säsongen. Vi kan öka värdet på våra säsongkort betydligt med avtalet och vi kan också höja nivån ytterligare för våra VIP-gäster. Ett två-årigt avtal ger också vår verksamhet en ökad stabilitet och förutom själva samarbetet även ekonomiskt nytta för föreningen, säger Emet.

Jaakko Kuusisto fortsätter som representationslagets materialförvaltare även nästa säsong.
– Frivilligarbetet är en fin motvikt till vardagsarbetet. Självklart måste man ha noga koll på almanackan, eftersom jag utöver arbetet på Stadshotellet även har en restaurang i Spanien. Men det gick bra att kombinera även i slutet på förra säsongen. Den kommande vintersäsongen väntar jag spänt på eftersom jag tror hårt på det som Jaro nu håller på att bygga upp, avslutar Kuusisto.