Evästeasetukset

Jaro 2025

JARO 2025 – MENESTYMISEN STRATEGIA

Jaro on enemmän kuin jalkapalloseura. Yhdistämme kaikki ne, joiden sydämet sykkivät Pietarsaaren jalkapallolle ja jotka edustavat kaupunkimme vahvaa futiskulttuuria. Nykymaailmassa on yhä tärkeämpää yhdistää, eikä erottaa.

Meidän visiomme on, että viimeistään vuonna 2025, jolloin vietämme FF Jaron 60- vuotisjuhlaa, pelaamme Pietarsaaressa taas Veikkausliigaa kaupungin uudella jalkapallostadionilla. Tulemme pääsääntöisesti peluuttamaan pelaajia omalta lähialueeltamme. Siis pelaajia, jotka ovat edenneet Jaro Juniorin kautta ja yhteistyössä alueen jalkaplloseurojen kanssa, aina edustusjoukkueeseen. Tulemme jatkossakin olemaan kasvattajaseura.

Operatiivinen organisaatiomme tulee parantamaan sekä sisäistä että ulkoista viestintäämme. Meidän tulee näkyä enemmän sosiaalisessa mediassa sekä olla helpommin käytettävissä tukijoillemme ja faneille. Tulemme jatkossakin parhaalla mahdollisella tavalla huolehtimaan loistavasta talkooporukastamme.

Pyrimme valmistamaan uuden stadionimme vuoteen 2025 mennessä. Haluamme intiimin, kompaktin areenan, jossa on 3000 istumapaikkaa. Katetut katsomot kaikilla neljällä kenttäsivulla mahdollistavat jalkapalloelämykset koettavaksi läheltä. Areenaa tulisi rakentaa niin, että sen käyttäminen jättää pienimmän mahdollisen ilmastojäljen. Kaikki materiaali, tekonurmea myöten, tulisi olla ympäristöystävällistä sekä ilmaston kannalta kestävää. Käymme keskusteluja sellaisten toimittajien kanssa, jotka pystyvät auttamaan meitä rakentamaan tämän kaltaisen modernin jalkapallostadionin ”show casen”.

Raskas ja pitkään kestänyt seuran talouden saneeraus tullaan viemään loppuun. Haemme taloudellista kasvua uuden pääsponsorin, mahdollisten uusien liiketoimintojen sekä stadionprojektin synergiavaikutusten kautta.

Hallitus on vahvasti vakuuttunut, että tämä strategia on oikea keino viedä sekä Jaro että pietarsaarelainen jalkapallo 2020-luvulle. Olemme laatineet strategian yhteistyössä Jaro Juniorin kanssa.